Thursday, August 16, 2012

dugaan ramadhan

assalamualaikum..

lagi 2 hari je umat islam berpuasa. lepas tu raya. rase sekejap je puasa. ni aku kene ganti 8 hari ni. adoy. aku rase smua orang xkan terlepas dari ujian di bulan ramadhan ni. 10hb aritu hari yang bagi aku paling penat la. pagi tu macam biasa aku bawak mak tam aku pi klinik sebab nak check baby. lepas tu bawak opah aku pi bayar2 zakat rumah2 orang2 yang sepatutnye la. tengah hari pulak aku nak pi amik result medical check up tp klinik plak tutup. tp bgus jgak. lme sikit aku boleh shopping.bhaha. pi la billion manjung sebab nak beli barang2 nk buat honey cornflake, mazola dengan kuih makmur. lepas tu aku paw mak aku single fitted sheet set plus comforter.bahaha. tu nk bawak balik hostel.

ok sampai rumah around 3 p.m. then aku siap2 sebab tuition aku start pukul 3.30 sampai pukul 5. time habis tusyen tu aku dah tak larat dah.mak aku kene pi klas esoknye, so aku decided nk tido rumah opah aku je. lagipon esoknye kene bawak mak tam aku lagi. before tu kteorang pi pasar ramadhan.beli air jambu aku dengan tau foo fa mak tam. pasal tau foo fa tu aku dah jadu regular customer kat kedai tu. nampak je aku, terus dapat tau foo fa gula putih.hahhahaha

time nak berbuka puasa tu, atuk aku ttbe mcm muntah angin. atuk aku memang sakit perut dari awal ramadhan. aku baru nak makan laksa *before tu aku dah ratah sardin.hehe* atuk aku ttbe muntah. aku assume tu muntah biase. ttbe pak tam aku cakap..

ABAH, ABAH MUNTAH DARAH NI.!!!1

terkejut aku. trus x suap laksa tu. then atuk aku muntah lagi. pak tam aku terus picit2 belakang atuk aku.pk tam aku cakap lagi

ABAH..SEJUK BADAN ABAH NI...

time tu ttbe badan atuk aku lemah gile2.serius aku cuak gile. then aku n pak tam aku bawak atuk aku pi depan.time tu atuk aku dah lembik sangat2.time tu aku doa yang atuk aku xape2.mak lang plak kebetulan berbuka puasa kat rumah opak jugak.so opah suruh jae pi panggil jiran tolong angkat atuk masuk kete.kat dalam kete pon atuk muntah darah lagi. sampai je klinik, doc msukkan air kat kiri and kanan atuk. tp aku x tengok sebab yela. bab cucuk mencucuk ni mmg aku failed.kang aku plak yang pengsan kat situ.

x lama lepas tu ambulance pon sampai. pak tam aku naik  skali kat dalam tu. so aku la kene drive kete pi hospital. first time aku drive sorang2 malam2. cuak jugak la. tp alhamdulillah la kete pon sikit je. sampai2 kat sana aku duduk je kat luar sebab aku xtaw kat mne wad kecemasan and aku xkan cari sebab takut bende lain yang aku jumpe.hahaha. almaklumla,paham2 je la wad kecemasan ni. lagi2 tengah malam. kalau duduk dalam lama2 kang, aku pulak yang baring atas katil wad tu. atas kes pengsan secara tiba2.hahaha

around 11.30 cmtu kot baru balik rumah opah aku.memang penat tp bile pikir orang yang kte sayang tengah sakit, penat tu kte kene tolak tepi. asalkan dye selamat.

tp aku lagi kesian kat pak tam aku. yela mak tam aku baru lepas bersalin. Before ni dye dok ulang alik hospital. sekarang ni jge atuk aku plak. malam2 pak tam aku yang stay kat hospital tu sampai pagi. balik rumah terus pengsan smpai tengah hari. then pi balik hospital. 

pasal atuk aku tu, atuk kene gastrik. tp atuk x pernah makan ubat sbb atuk xtaw yang dye kene gastrik. gastrik ni kan memang x boleh tahan lapar.and atuk aku plak puasa. tu pasal sampai jadi macam ni. lagi, one of the reasons is atuk aku ni smoker. perut pedih sebab x makan.bile bukak puasa makan sikit then merokok. memang perut xleh tahan la.sekarang ni kat rumah ade doc dengan nurse. aku nurse pak tam aku doktor.

pak tam: ABAH DAH MAKAN UBAT ARINI?
aku: ATUK MAKAN UBAT X DAH NI?

hahhahahhaaa.

1 comment:

  1. hahaaha...tak lama hang leh jadik blogger cam makcik rehan hehehehe....

    ReplyDelete