Wednesday, August 7, 2013

domam di malam raya

ingat nak update post pasal aku pegi iftar dengan schoolmate aku.tapi itu nanti la. 

pagi tadi aku dengan syira pegi hanta pina dekat terminal bas amanjaya. cane pina boleh datang perak? haaa itu next post aku cite. bertolak dari rumah syira pukul 8 lebih sikit camtu. sampai terminal pukul 9. aku cakap kat syira bia aku drive dulu sebab nanti dye penat. even time tu headache dgn flu dah helo2 kat aku tapi aku gigih jugak la. sian kat syira pulak nanti. bila pina dah naik bas aku dengan syira teruskan la perjalanan kteorang hantar aku balik pulak. terminal amanjaya dengan rumah aku lebih kurang 1 and half hour jugak la kalau ko x menikmati permandangan sambil drive. hehe. yang ni pon aku cakap kat syira bagi aku drive. yela nanti dye nak balik rumah dye balik kang penat pulak. time pegi rumah dye tu aku malas nak bawak kete. tu pasal aku suruh dye jemput aku tu.

sampai rumah dalam pukul 11.30. pastu pukul 12 syira balik pastu aku terus pegi rumah opah aku. time ni flu dengan headache aku makin menjadi2. asyik berrrrsin je. tapi aku gigih jugak la buat koje. yola. ai kan cucu yang rajin.HAHAHHAA. tapi pukul 3 tu memang aku dah tak tahan. stop buat keje aku terus tido. x sedar pon acu tido sebelah aku. bangun2 dye pon lena dah. penat pasang panjut lettewwww. 

bangun tu opah aku tetibe cakap

opah: na. jom teman opah pegi bayar zakat.
nana: opah. nana tak larat. pening kepala. suruh adik.

first time aku tak dapat tolong opah aku. serius time tu memang kepala aku berat sangat2. mata badan panas je. pastu batuk macam batuk kering. keluar jugak la air mata aku sebab sakit sangat. najla cousin aku cakap.

najla: ehh nana demam dye. panas la badan nana.
aku: haah. nana demam tak larat. najla tolong picitkan kepala nana.
najla: okayy

hehe. sayang najla. yang kelakanye dye pi bagitau sume family aku yang aku demam.

IBU.NANA DEMAM.
MAK LONG. NANA DEMAM.
OPAH. NANA DEMAM.
MAK UDA. NANA DEMAM.

ahahahhaa kelaka je. time mak dengan macik2 aku sibuk kat dapur. aku duduk kat buaian je. sebab tak larat nak berdiri lama2. dorang pulak tak bagi aku buat keje sebab demam. pak ngah pulak pegang muka aku pastu cakap.PANASNYE MACAM MANA NAK RAYA NI.HAHHAHHAA. siap gelakkan aku.    -__-. 

time mak dengan macik2 aku sibuk kat dapur aku duduk je kat buaian. tengok acu siapkan panjut dye tu. kan best time tu aku tak demam. boleh aku menyibuk tolong dye. tapi serius aku tak larat gila. cousin aku mintak dukung pon cakap kat diorang aku tak larat. sian dye. nanti nana dah baik demam nana dukung hani dengan ara ye. =)

bukak puasa pastu makan sikit pastu minum barli panas pastu makan ubat. alhamdulillah makin ok la jugak. peluh2 pon dah kua. tapi badan panas jugak. headache still ade tapi x seteruk before makan ubat. cakap pasal ubat. aku ni cerewet sikit. dorang bagi penadol. aku cakap aku tak suka makan penadol. nak ubat yang specific untuk demam dengan flu. nasib la mak ngah aku ade bawak ubat. dah nak tido. penat taip. gigih aku update blog dalam domam ni ha.

get well soon nana. esok dah raya. =)



No comments:

Post a Comment